Wednesday, October 19, 2011

Montpellier

alors, ütlen kohe ära, et parimad pildid on mu FB albumis, aga siia panin ka mõned kenakesed. neist piisab, ma arvan. pealegi, seda, kui imeline see linn tegelikult on, ei olegi võimalik sõnadesse panna. kuigi kõige parem kokkuvõtte sellest, mis mul pähe tuli, oleks: Montpellier koosneks nagu parimatest Barcelona, Pariisi ja Rooma osadest. vanalinnas olid eranditult vahemerelikud/pariisilikud majad, kõrgete lagedega ja akendega ja niipalju, kui näha sain, olid need minimalistlikult ja prantslaslikult sisustatud ka. kõige rohkem mulle meeldibki see, et väljaspoolt on majad hästi suursugused ja elegantsed (sepistatud prantsuse rõdud ja ornamentid), aga sees on võimalikult vähe mööblit ja üldse nipsasjakesi, üks hubane lamp laes või põrandal, suur kamin ja peegel ja paar kunstiteost.
päike paistis kogu aja, viimastel päevadel läks sügiseselt jahedaks, aga muidu õnnestus isegi kahel päeval rannas lebotada. seda soojust ma igatsen küll, sest praegu mul jalad külmetavad (kuigi mul on sokid jalas).
vein ja Kir (mustsõstra-/virsikuliköör+valge vein) olid ka muidugi hääd. ja siis Pastis (2 cl aniisilikööri - pmts absinth), mis vee lisamisel muutub Pernod'iks (pmts täielik absindikas), sai ka ära proovitud, aga ausalt öeldes, not my cup of tea (nagu ka absinth)
foie gras sain ka lõpuks ära proovitud. hirmus rasvane oli, aga väga pehme ja õrna maitsega, pole üldse maksalik. sellegipoolest ma ei hakka seda enam ise ostma, hea, et sai proovitud, aga niipalju ta ka minu silmis väärt ei ole, et sunniviisiliselt selle jaoks hanesid nuumata ja palju raha maksta.
ja kunstimuuseum oli ka väga hea asja ette läinud külastus. siinmail (Koblenzis) pole ma ühtegi korda korralikul näitusel ega esinduslikus galeriis käinud, sest siin lihtsalt pole sellist. aga musée Fabre on küll külastamist väärt. nagu Louvre, aga kuna ta ei ole nii mastaapne, siis ka nagu KUMU.
igatahes, tundub, et Montpellier on nüüdsest üks mu lemmiklinnadest ja kuna see on ka tunnustatud suure ülikooliga linn, siis mine tea, äkki leian oma tee sinna veelkord ühel ilusal päeval, kui mõtlen magistrit/vahetusõpet milleski prantsuse keelega seotus teha. 


 alumist pilti vaadates pidage silmas seda autot seal all kõrval ja üritage (kuigi see pole võimalik) ette kujutada, kui gigantne see Cathédrale Saint-Pierre de Montpellier võis olla.

 

No comments:

Post a Comment