Sunday, September 11, 2011

Weinprobe 3

ehk mulle meeldib 30 kraadises Cochemis viinamarja põldude keskel mägede vahel ekselda. tegelikult mitte päris ekselda, sest teeviidad olid ikka hargnemiskohtadel olemas, aga teed ise olid küll mitte saksapäraselt asfalteeritud ja korrastatud, vaid pigem prantsusepäraselt kruusatud ja kitsad.
parem on vist algusest alustada. käisin eile (laupäeval) rongiga linnakeses nimega Cochem, mis asub Moseli ääres. ausalt öeldes meeldib mulle Moseli kallas rohkem kui Rheini, sest Mosel on kitsam, tasasema vooluga ja seda ümbritsev maastik on prantsusepärasem (kuigi Rheini ääres on ka järske mäenõlvasid ja viinamarjapõlde, aga siiski, Mosel on kuidagi nunnum). highlight'id sellest päevasest tripist toimusid õhtupoole, nt. jõudmine ühe mäe otsa, kus asub ilus Cochemi loss, igast küljest viinamarjapõõsastega ümbritsetud. kuna päike vajus ka parajasti madalamale, siis just sel ajal oli valgus ja vari kõige ilusam. La vue belle, ütleks ma.
üks viis linnakesse tagasi saada oli mööda kitsast mägiteed, mis tundus üsna mahajäetud ja seepärast meenutas ka veidi Eestit. mõned okaspuud olid ka ühel pool teed.
Cochemis otse Moseli ääres asub üks Weinstube (vinoteek), kus pakutakse igasugu Rieslinguid jm kohalikke spetsialiteete. kuna ma (veel) midagi veinisortidest ei jaga, valisin klaasi asemel hoopiski Weinprobe 3-e, mis sisaldas 4 erinevat magusat 0,05 l Riesling'ut (mis ongi kokku 0,2 l nagu tavaliselt veiniklaasides) ja küll need olid alles häääääd! need on alles kvaliteetveinid! ja siin piirkonnas ei ole need hirmkallid, hoopis tavalised joogid. mul on häbi tunnistada, et ma arvasin, et 0.99 eurone Merlot pudel on fantastiline avastus. nende Cochemi Rieslingute kõrval on see tõeline solk. aga tõepoolest, ma lausa tundsin viinamarjade maitset ja kõiki neid aroome, mis õiges veinis on. see oli jumalik, kuigi, ilmselt on veelgi paremaid veine olemas, mida ma praegu ei oska küll ette kujutada, aga aega on. nende veiniproovidega sain kaasa ka infolehe, kus oli iga veini kohta kirjutatud sommeljee arvamus. you have to experience it to believe it, nii parfait oli. aga sinna peab küll ühel õhtul tagasi sõitma, sest 5 Weinprobet on veel proovimata (valikus oli kuivad valged veinid, poolkuivad valged veinid, magusad valged veinid ja kolm viimast olid sellised, kus oli nii punaseid, rosé ja valgeid veine).


No comments:

Post a Comment